A-laget med sin fjerde seier.

Brumunddals ubeseirede A-lag reiste i dag til Elverum for å kjempe om to nye poeng. På tross av flere forfall og mye sykdom kunne vi hente med oss to nye poeng tilbake til dala.s

Elverum IBK – Brumunddal IBK  3-5 (0-3, 0-2, 3-0)

Dagen begynner svært dårlig, da både Richard, Cato og Martin KB må melde forfall pga. skade og sykdom. De har vært tre toneangivende spillere så langt i år, og tomrommet ville bli stort å fylle. Dette tomrommet ble allikevel definitivt fylt etter en meget god og kontrollert seier i Elverumshallen.

Vi ankommer Elverum med 2 rekker + Terje i mål. Når i tillegg 4 av disse 10 sliter med diverse sykdommer måtte vi legge en god slagplan som kunne sikre oss noe borte mot sultne skogvoktere. Vi blir tidlig enige i at vi må holde på kula og bruke særdeles god tid i oppbygningen av hvert angrep. Dette fungerer til 20 i stilkarakter.

1.periode: Elverum legger seg i sin sedvanlige boks og vi spiller rundt og rundt, frem og tilbake. Etter 3:30 åpnes kontoen, da «målkåte» Brage setter sin første for kvelden assistert av Hansi (som forøvrig fungerte strålende som senter). I neste bytt 3:47 setter debutant Jonna inn sitt første A-lagsmål og dobler til 2-0. Etter disse scoringene roer kampen seg noe, og lite skjer før Æljen Andersen får kula fra Geir, drar av to mann og setter 3-0. En meget god og kontrollert periode fra vår side. Vi får kampen servert på våre premisser og vi styrer spillet fint. Terje varter i tillegg opp med noen klasseredninger!

2.periode: Vi blir enige om å fortsette som i 1.perioden. Elverum justerer presset noe, men perioden likner veldig på den første. Vi får plass og rom, triller ball og slipper fint lite til mot eget mål. Brage øker til 4-0 etter 28:00 nok en gang assistert fra Hansi, før Æljen får lade på midtbanen og setter 5-0 på 32:05 (god trafikk av Brage foran kassa på dette målet..). Perioden ebber ut og avsluttes med at Maller drar på seg en 2 minutter for hardt spill. Nok en godt gjennomført periode fra vår side, og vi føler vi har god kontroll.

3.periode: Sykdom og mangel på krefter begynner å prege oss noe. I tillegg stresser Elverum ballfører i høyere grad. Perioden er det ikke så mye å si om. Vi skaper svært lite, drar på oss 3! 2 minuttere og får 3 i hekken. 2 av målene kommer i undertall og det siste kommer av at vi rett og slett ikke henger helt med.

Vi føler vel på tross av en dårlig 3.periode at seieren aldri reelt er truet. Vi gjennomfører en god match med det utgangspunktet vi har.

Du kan lese hva Elverum skriver om kampen her…

Laget:
Målvakt: Terje Dahl.

1.rekka: Lars J. Bakkerud, Sindre S. Pedersen, John Amund Hansen (1+0), Kjell G. Opseth og Magnus Maller (0+1).

2.rekka: Fredrik Nordhagen, Christian S. Andersen (2+0), Geir O. Brattberg (0+1), Hans I. Frydenlund (0+3) og Brage Holmstrøm (2+0)