H2: Revansjelystent lag tok poeng mot LIBK

Poengdeling da Lillehammers A-lag gjestet Fagerlundhallen på ny.

Søndag 16. oktober var det duket for returoppgjør da Lillehammer på nytt gjestet fagerlundhallen. Sist gang lagene møttes, en uke tidligere, stakk Lillehammer av med alle poengene i en knusende 0-15 seier mot et veldig ungt Brumunddals-lag.

Denne gangen mønstret vi et noe mer rutinert lag, men fortsatt hadde vi med oss en del unggutter. Inn fra A-laget kom Kjell Gunnar Opseth, Martin K. Bjørke og Richard Alfstad. I tillegg debuterte Magnus Skulstad som utespiller, Daniel Halvorsen tok på seg drakta som utespiller for første gang på et års tid og jammen var Brage Holmstrøm også med på bana! Halvor Teige returnerte også for sin første kamp for sesongen.

Sammen med disse var også unggutta med. Jonas Skåden, Robin Evenstad og Håkon Sørlie var utespillerne fra G16 denne dagen, og Eirik Torp Gustavsen fikk sin første fulle kamp for senior herre denne dagen.

Første periode var til tider jevn, men Brumunddal har nok ballen mest. Det er også vi som får det første målet, da eldst møtte yngst. Jonas Skåden gjør et fantastisk forarbeid da han vender av en Lillehammer-spiller, drar seg bak mål og legger ballen inn foran kassa rett på bladet til Richard Alfstad som enkelt setter inn 1-0 på nærmeste. Etter dette har vi mye spill, men Lillehammer våkner til litt og en av unggutta dems får sette 1-1. Lillehammer får ett mål til denne perioden, som kanskje er dagens beste enkeltmannsprestasjon. Anders Espen tar med ballen fra egen sone, setter stor fart mot mål, fører på backhand og avslutter med en frekk backhand opp i bortre kryss. Det gjøres ikke stort bedre enn detta i regionen vår. Det ender 1-2 til Lillehammer etter første perioden.
Andre perioden skal vi fortsette som vi har gjort – og det funker bra. Det blir enda mer mål, og første kommer for dala – av selveste Magnus Skulstad, assistert av Richard Alfstad. Feiringen står til terningkast 6, dog kanskje noe unødvendig provoserende den lille sløyfa foran Lillehammer-benken… vi beklager det – men en som debuterer som utespiller i en alder av 33 år og scorer.. han er vanskelig å kontrollere! vi tar ledelsen 3-2 etter «scoring» av nok en gammel kjenning – Brage Holmstrøm. Etter litt om og men finner ballen nettmaskene, og det blir registrert som selvmål. Lillehammer utlikner igjen til 3-3 før vi igjen går opp i ledelsen 4-3 med 3 minutter igjen av perioden – målet scores av Martin K. Bjørke som står på bakre stolpe på pasning/skudd fra Brage Holmstrøm. Lillehammer klarer dog å utlikne igjen, og vi går til pause med 4-4 – og det er duket for en thriller i siste periode.
Lillehammer er den som tar ledelsen 4-5 etter 4 minutter av siste periode. Etter halvspilt periode er igjen Brage Holmstrøm frempå og ulikner til 5-5, assistert av Magnus Skulstad. Det er mye kriging og sjanser begge veier, og med drøye 3 minutter igjen scorer Lillehammer og tar ledelsen 5-6. Vi tar timeout, og går ned på 3 rullerende backer – og Halvorsen benker seg selv for å kunne styre mer fra sidelinja. Offensivt skal vi presse hardt på!  Dette er noe som fungerer, og vi har våre sjanser – og med ett minutt igjen av kampen kriger Magnus Skulstad inn utlikningen for dala! det er 6-6 med ett minutt igjen å spille! Det blir hawaii de siste sekundene, men det ender 6-6. En thriller av en kamp!

Hele laget spiller en god kamp, og vi har det gøy. Ekstra moro er det når så mange unggutter presterer så høyt, og det for begge lag.

For vår del står Eirik en særdeles god kamp. Han redder mange store sjanser og holder oss inne i kampen. Jonas, Robin og Håkon gjør sine saker bra, og de tar nye steg for hver eneste kamp som går. Det blir utrolig spennende å følge dem videre!

Neste kamp er mot Gjøvik onsdag (som i skrivende stund er spilt) – eget referat kommer derfra.
-Daniel