Smalltalk fra rundvantet

Bli bedre kjent med herrelaget! Vi har slått av en prat med Martin Korpberget Bjørke.

_DSC6819 #91

Martin Korpberget Bjørke

Alder: 24
Yrke:  Butikkmedarbeider
Posisjon: Back/ving
Moderklubb: Lillehammer IBK
Debut: 2009
Tidligere klubber: Lillehammer Innebandy.
Beste motspiller: Arya Dehnavi
Beste medspiller: Må nevne tre stk. Lars Bakkerud, Brage Holmstrøm og Bjørn Atle Torstensen.
Høydepunkter i Dala-drakta: : Opprykket til 1. div, alle KM-titlene, seier mot Vålerenga i 1. div og seier mot Ajer i 1. div.

-KALLENAVN (HVOFOR):
KB. På grunn av initialene i etternavnet mitt. Enkelt og greit.

-FØRSTE INNEBANDY MINNE:
Mitt første mål. Juniorkamp mot Raufoss for Lillehammer med 1 min igjen på klokka. Fikk ballen på krysset ved vestre rundvant og klinte til. En stor takk til Raufoss sin keeper!

-HVILKEN BIL KJØRER DU:
Sitter på med Fredrik.

-SISTE BOK LEST:
Alex Ferguson – My autobiography

-FØRSTE JOBB:
Butikkmedarbeider hos Mjøsen Golfklubb

-STØRSTE SPORTS ØYEBLIKK:
Champions league-finalen i 1999 uten tvil. Manchester United mot Bayern Munchen. Solskjær blir matchvinner på overtid. Magisk!

-FAVORITT ARENA/HALL:
Jeg er hjemmekjær, så jeg sier Fagerlundhallen.

-ARTIGSTE INNEBANDY MINNE:
Det må være når jeg spilte junior i Brumunddal. Vi hadde tapt alle kampene så langt i sesongen, men i en av de siste kampene vant vi mot serieleder Ajer. Jeg husker at jubelen stod i taket!

-FAVORITT FILM:
Law Abiding Citizen

-SKJULTE TALENTER:
Er en habil golfspiller. Jeg er dessuten god til å balansere ting på nesa.

-MEST ATLETISKE LAGKAMMERAT:
Lars Bakkerud

-HVEM RINGER DU MEST TIL:
Ringer svært lite. Så det må være jobben eller familien.

-NOE DU BARE MÅ HA FØR EN KAMP:
New Energy og banan! Funker ikke uten

-MORGEN PERSON ELLER NATTUGLE:
På sommeren legger jeg meg tidlig og står opp tidlig, mens på vinteren er det motsatt.

-MEST PINLIGE ØYEBLIKK:
Straffemissen mot OSI i Oslo. Jeg gjorde alt rett, keeper var på en real svømmetur og jeg skulle bare trille ballen i hjørnet, men presterer å sette den utenfor lengste stolpe. Kløne.

-HVA ER SESONGENS MÅLSETTNING:
For laget sin del bør det helt klart være å vinne 2. div. Vi kommer nok til å få konkurranse, kanskje mer enn vi tror, men hvis vi klarer å holde den troppen vi har nå, så bør det være et realistisk mål. Så får vi vurdere kvalikk til 1. div.

-PERSONLIG MÅLSETTNING:
Mitt eget mål er først og fremst å holde meg skadefri. Jeg vet også at jeg har ferdigheter til å bidra med flere mål og assist.

Brumunddalibk.no takker for praten!