H2: Andrelaget feide Elverum av banen.

Brumunddal 2 vant solide 23-1 over Elverum 2 søndag formiddag.

3.div Herre: Brumunddal IBK 2 – Elverum IBK 2 23-1

Herrelaget vårt hadde sin første kamp for sesongen i form av et 3.divisjonsoppgjør mot Elverum IBK. Brumunddal stilte som vanlig slagkraftig med en variasjon av A-lagsspillere og B-lagsspillere – ikke ulikt hva som vil bli sett resten av sesongen.

Det var tydelig før kampstart at det var to veldig forskjellige lag som møttes. På Dala sin halvdel sto det mange gamle travere, mens på motsatt halvdel var det mye unge spillere. Det er veldig hyggelig å se Elverum mønstre sine yngre spillere i 3. divisjon så de får verdifull kamptrening og får kjenne på et litt høyere nivå enn på yngreslag som de normalt spiller i.

Første periode:

Vi bestemte oss tidlig for å øve på å trille ball og å etablere angrep – men det var ikke bare bare når man har unge spillere som er raskere enn seg og som i tillegg virker veldig godt trent. Elverum tvang oss til å få stort strekk i laget vårt, så vi måtte improvisere litt for å etablere spill. De første minuttene gikk på å få på plass dette, men når man først fant en spillmetode som funket så funket det godt. Vi scorer 7 mål denne perioden – spredt jevnt utover fra 4:42 til 15:56. Vi burde vel hatt til etter drøye 18 minutter, men Stian «Søten» Granseth klarer ikke å overliste en meget god keeper i Elverumsmålet da vi fikk muligheten på straffe. Perioden ender 7-1

Målene denne perioden ble scoret av Richard Alfstad, Stian Granset x2,  Lars Bakkerud x2, Daniel Halvorsen og Brage Holmstrøm.

Andre periode:

Andre periode fortsetter og vi setter 9 mål de neste 20 minuttene. Elverum presser til tider bra, og hele 8 av målene kommer de første 10 minuttene av perioden. De siste 10 så står Elverum tettere, kriger mer og går mer i kropp. I tillegg har de et enormt talent i mål denne dagen, Alexander Silkoset. Han har noen fantastiske redninger, og forflytter seg særdeles bra. Brage drømmer nok enda om redninga han hadde når Elverum var i undertall – fantastisk reaksjonsredning på et skudd som vel hele dala så inne.

Målene denne perioden ble putta av Lars Christian Holm, Martin Korpberget Bjørke, Geir Olav Brattberg x2, Brage Holmstrøm x2, Kjell Gunnar Opseth, Lars Bakkerud og Daniel Halvorsen

Tredje periode:

Tredje periode bar preg av et resignert Elverums-lag og et Brumunddals-lag som ville gjøre ting litt vanskelig. Det blir 7 scoringer denne perioden for Dala, men til tider unødvendig mye «fancy» som ikke har noe for seg.

Målene i siste periode blir som følger: Martin Korpberget Bjørke x2, Brage Holmstrøm, Richard Alfstad x2, Kjell Gunnar Opseth og Girts Bajaruns.

Alt i alt ble det en kamp hvor bredden i Brumunddal kommer til syne, samt at man ønsket å finjustere en av de faste rekkene på herrelaget. På onsdag er det ny kamp mellom de samme lagene, da drar Brumunddal med noen av de som ikke fikk spille denne dagen og noen av de som ikke kunne denne dagen. Vi ser frem til returmøtet