Portrettet – Brage Holmstrøm

Bli bedre kjent med herrelaget! Denne gangen har vi slått av en prat med lagets kaptein.

_DSC6786 #8

Brage Holmstrøm

Alder: 33
Yrke: Barnehagelærer
Posisjon: Center/løper
Moderklubb: Lillehammer IBK
Tidligere klubber: Sagene IBK og Lillehammer IBK
Debut: 2010
Antall sesonger i Brumunddal:  5
Beste motspiller: Ketil Kronberg
Beste medspiller: Runar Snellingen
Høydepunkter i Brumunddal IBK: Opprykk til 1.divisjon. Første seier i 1.divisjon (Horten borte), samt begge KM-gull (spesielt det siste da jeg fikk avgjøre i sudden death).

Brage Holmstrøm blir sett på som hele lagets hærfører og har en stor rolle i laget, noe som kan sees på lang avstand. Han beskriver seg selv som en spiller som er god i begge deler av banen og er med for å ha det gøy.

– Hva var grunnen til at du valgte å starte med innebandy?

– Jeg følte NTG-spillerne i Lillehammer IK stod i veien for oss vanlige dødelige, selv om vi presterte like bra, sier Holmstrøm.

Han legger også til at han aldri har angret på at han byttet sport den gangen.
Holmstrøm har tatt årets sesongoppkjøring på blodig alvor.

– Jeg har trent bedre og mer enn på lenge, noe som også kan sees på vekta, sier han.

Et av målene han har satt seg er å gå inn i kommende sesong bedre trent enn på 10 år.

Han forteller videre at han har utviklet seg som spiller i Brumunddal IBK. Hvis de rykker opp igjen til 1. divisjon (noe Holmstrøm er helt sikker på at de gjør), så har han som mål å levere sin beste sesong noensinne.

Han tror at Brumunddal IBK havner øverst på tabellen i år, hvor Lillehammer ligger like bak som deres argeste konkurrent.

Noen tips Holmstrøm vil gi trenerteamet er å gjøre det enkelt og videreutvikle lagets defensive spill, noe han sier at tidvis har vært meget bra.

Han mener også at Brumunddal IBK har gjort store endringer i riktig retning når det gjelder klubbens ambisjoner.

– Klubben har tatt store steg. Det er ingen grunn til at den ikke kan etablere seg i 1.divisjon, sett bort ifra den yngre garde som det må satses mer på. Stammen i laget begynner å bli grå i håret, avslutter Holmstrøm.

/Maria Gustavsen