H1: Før kampen Brumunddal IBK – Ajer IBK

I anledning klubbens Kick-Off 2015, gjester Ajers A-lag Fagerlundhallen til showkamp.

neste kamp KIck off kamp 10092015

Det er klart for sesongens første kamp, da rivalene Brumunddal og Ajer barker sammen i Fagerlundhallen torsdag 10. september som en del av klubbens Kick-off arrangemenet 2015. Dette blir et særdeles prestisjetungt oppgjør, på tross av at det bare en treningskamp. Ingen av lagene liker å tape for hverandre. Ajer ønsker fortsatt å vise at de er storebror i kretsen, noe de har vært i en år rekke, men utfordres av Brumunddal, som har tatt opp kampen om hegemoniet. Sist sesong var begge klubbene i 1.div Østlandet, hvor Brumunddal rykket ned, mens Ajer berget plassen med en fin fin 5. plass. Sesongen før, var Brumunddal det eneste laget fra Innlandet som var representert i 1. Divisjon. Lagene møttes to ganger i serien forrige sesong, og det endte med en seier til hvert av lagene. I april møttes lagene igjen i KM, da dro Brumunddal det lengste strået og beseiret Ajer med 1-0 på veien til KM gull. Målet i denne kampen ble signert av Magnus Maller.

Samme mann står denne dagen på motsatt banehalvdel, etter utlån til Ajer i sommer. Maller er bare en av mange spillere Ajer har hentet i løpet av sommeren. Vi kan også nevne Elverums Henrik Zaza og Lillehammer duoen Henrik Nordberg og Eivind Hoem, samt at Kristoffer Sundmoen er tilbake i klubben.

Brumunddal har heller ikke sovet i timen. A-laget har fått to nye målvakter i sommer i Bjørn Atle Torstensen og Eldar Østli. I tillegg er Lars Christian Holm (Gjøvik) Tony Olsen (Ajer) hentet inn.

Dette blir første gjennomkjøring for begge lag denne sesongen. Ajer serieåpner hjemme mot Øreåsen i 1.div 25. september, mens Brumunddal ikke har sesongstart før litt ut i oktober (terminliste ikke fastsatt enda).

Vi ønsker Ajer hjertelige velkomne, og håper på fullt trøkk fra tribuna denne dagen!

Vi sees i hallen!