H1: Dala tapte prestisjetungt lokaloppgjør

Fredag var det klart for nok ett Mjøsderby  i 1.div da Brumunddal gjestet Hamarlaget Ajer. Med sentralespillere ute, fikk Brumunddal det tungt mot revansjesugende hamarsinger.

IMG_0444
Robert Erichsen var igjen å se i manesjen fredag, og leverte en meget god kamp mellom stengene.

Box tabell

1.div øst herre: Ajer IBK – Brumunddal IBK 8-1 (1-0)(4-1)(3-0)

Fredag var det igjen klart for lokal derby i 1.divisjon da vi tok turen til Hamar for å møte Ajer på deres hjemmebane. Vi manglet noen sentrale spillere til kveldens oppgjør. Etter at første målvakt Morten Lien ble skadet mot Haugerud, har vi slitt med å fylle keeperrollen. Til kveldens oppgjør var også Magnus Skulstad uaktuell. Det åpnet for comeback for Robert Erichsen som ikke hadde stått en kamp siden før jul i 2013.

Brumunddal stilte med følgende lag:

Målvakt: Robert Erichsen
Forsvar: Lars Johan Bakkerud, Sindre Pedersen, Cato Ødegård, Edmund Eglitis.
Angrep: Daniel Bråthen, Richard Alfstad, Magnus Maller
Stian Granseth, Kjell Gunnar Opseth, Tom Richard Hovde

Spilte også: Cato Norderhaug
Vi kommer greit i gang mot Ajer, og har i store deler av kampen god kontroll defensivt, men klarer dessverre ikke skape de helt store sjansene fremover på banen. Ajer viser tidlig at de har skumle hensikter i kveld, og når det glipper i forsvar, viser Robert Erichsen ingen tegn på at han ikke har stått i mål på over ett år, og leverer redninger fra øverste hylle. Vi holder unna til det har gått 13 minutter, da Larsen brødrene ruller opp og ordner 1-0 til hjemmelaget. Utover i kampen kommer også vi til noen sjanser, men vi går til pause med kun en scoring i protokollen.

Som så mange kamper tidligere denne sesongen, får vi en down i andre perioden. Den kommer også denne kvelden. Vi har fem svake minutter i starten av andre perioden, og her avgjøres igrunn kampen. Ajer finner veien til nettmaskene hele fire ganger i starten av perioden, og vi får nå en lang vei tilbake, da tavla viser 5-0. Men vi lar oss ikke knekke helt av den grunn, og forsetter å kjempe med nebb og klør for å komme tilbake. Moralen er ikke knekt, mye takket være Robert Erichsen som varter opp med flere gode redninger. Mot slutten av perioden kommer en redusering da Magnus Maller setter inn 5-1. Dette blir også periode resultatet.

Nærmere skulle vi dessverre aldri komme denne kvelden, og da Ajer setter inn 6-1 på straffe i tredje, punkteres kampen helt. Vi fortsetter å kjempe og er flere ganger farlig nær, men vi treffer enten Ajers Adam Konrad eller metallet. Ajer setter ytterligere to mål denne kvelden og får sin revansj med 8-1.

Dette var en kamp hvor det ikke sto på innsatsen. Vi kjemper tappert gjennom hele kampen, og Erichsens fantom redninger løfter laget frem gjennom hele kampen. Har gir oss virkelig en mulighet til seier denne kvelden, men vi er ikke farlige nok offensivt, samtidig som Ajer er gode til å tette foran eget bur.

MoM: Brumunddals beste spiller i dag:
Robert Ericshen

Kveldens øyeblikk: Robert Erichsen – kveldens øyeblikk er uten tvil Roberts redning på Nikolai Omdahl….Omdahl kommer alene igjennom med målvakt og tror nok han har fintet bort Robert da han drar ut Robert som legger seg og dekker høyre side av målet, Omdahl går venstre og skal bare legge ballen motsatt i åpent mål, men Robert henter kommer utrolig nok tilbake, redder mesterlig med en utstrakt arm. Sykeste redningen undertegnede har opplevd på disse trakter.

RE

Vi takker Ajer for kampen og ønsker de lykke til videre i kampen om fornyet kontrakt i 1. div.