H2: 2.laget tok med seg alt, og litt til tilbake over Mjøsbrua.

Brumunddal viste at det er nivåforskjell på nyetablert og rutinert da gutta fra den riktige siden av Mjøsa tidvis spilte ball i hatt med Gjøvik.

2.div Herre: Gjøvik IBK – Brumunddal IBK 3-17 (1-3)(1-6)(1-8)

Uttrykket gjedde til kveldsmat kan nok benyttes i forbindelse med dette referatet, men det skal legges til at det er en sporty Gjøvik gjeng som endelig mønstrer lag. Mange vil garantert heve seg i løpet av sesongen etter hvert som de får noen flere kamper under beltet.  Det skal i tillegg i dette referatet rettes en streng pekefinger opp til Lillehammer som presterer å ikke møte med en eneste dommer. Ikke har Gjøvik eller Brumunddal hørt noe om problemer heller. Dette føles uholdbart da andre klubber (les Brumunddal) kastet seg rundt tidligere i år for å dømme Lillehammer. Dette MÅ kretsen ta tak i, og regler må håndheves. Kretsen er ikke tjent med at dommere må dømme på 5 minutters varsel og i tillegg alene. Ros til en sporty Allan Granum som ante ugler i mosen på vei til hallen.

Mallern2
Mallern kunne juble for seier i sin målvaktsdebut.

Så over til kalde fakta fra kampen.

Vi reiser med et slagkraftig mannskap over til Gjøvik. Brage, Richard og KB stiller på kvota, i tillegg til en gira Maller i mål.

Vi blir enige i garderoben før match at vi må holde i ballen og virkelig spille innebandy. Vi vet at det bor mye innebandy i gutta, selv om dette tross alt er andrelaget vårt.

1.periode åpner som vi ønsker. Vi legger raskt press på Gjøvik, og allerede i første bytt for dagens andrerekke ligger den første ballen i nota. Geir noterer seg for dagens første. Vi fortsetter å spille Gjøvik lave. Ballen går relativt raskt mellom dala gutter som virkelig får selvtillit av all tiden vi får med ball. 0-2 er signert KB, før Bratberg setter sin andre for kvelden. Gjøvik reduserer med en gang og perioden ebber ut med 1-3 på tavla. En periode som domineres fullstendig av de gule.

Geir Olav satte 5 kasser mot Gjøvik.

2.periode åpner med enda en redusering fra vertene, men etter dette er det ett lag på banen. Bratberg setter 2-4, Brage åpner målkontoen for kvelden 2-5, Andersen øker til 2-6, Brage 2-7, Richard 2-8 og Tom (endelig offisiell scoring) 2-9. En periode det løsner godt for oss.

Vi gjør noen endringer i stallen før 3.periode. Tom Richard og Girts bytter på rollen som løper, mens Halvorsen bytter med Andersen. Bratberg spiller også back denne perioden.

3.periode åpner som de foregående med et godt samspilt dala lag, og et Gjøvik lag som tydelig begynner å bli mer slitne. Bratberg øker til 2-10, Tom setter sitt andre for kvelden 2-11, Bratberg frempå igjen 2-12, Richard 2-13, så fomler «Æljen» det virkelig til og forærer Gjøvik nok en redusering 3-13. Så skrur vi på tempoet igjen. Brage 3-14, Richard 3-15, før Æljen krediteres med 2 nye scoringer 3-17.

En godt gjennomført kamp av oss som viser at vi kan avgjøre kamper tidlig samtidig som vi fortsetter å holde trykket oppe. Dette gjorde godt etter en begredelig avslutning på forrige match.
Neste kamp er mot Raufoss hjemme 10.november kl. 20.30

Dagens dalagutter:

Keeper: Magnus Maller
1.rekke: Tom R. (2+0), Girts, Richard (3+2), Tomas (0+3) og KB (1+1)
2.rekke: Daniel (0+1), Cato N., Brage (3+3), Geir (5+0) og Andersen (3+2)