H2: Seier og uavgjort for andrelaget i sesongavsluttningen.

Andrelagets siste to kamper kom tett, og ble avviklet onsdag og torsdag mot h.h.v Lillehammer og Ajer. Det endte med seier og uavgjort og et fin avsluttning på sesongen.

IMG_0084
Kaptein og backbauta Sindre Pedersen hadde to meget gode kamper, og noterte seg for 4 mål og 5 poeng.

To kamper over to dager, er ikke daglig kost, men med en deadline i forhold til når serien skal være ferdigspilt ble det lite hvile mellom kampene for våre utvalgte.

2.div herre: Lillehammer IBK – Brumunddal IBK 7-14 (3-4)(0-6)(4-4)

Onsdag reiste ni mann nordover til Lillehammer for å revansjere hjemmetapet mot LIBK i slutten av januar. Som vanlig på disse sene bortekampene blir det dårlig tid med oppvarming og vi bruker første 20 minuttene til å få igang kroppene. Vi vinner perioden greit 4-3, men er ikke fornøyde med måten vi slipper til vertene i egen sone. I andre perioden er gutta tøffere i egen sone, og gjør en god jobb defensivt. Vi har full kontroll på kampen, og vinner perioden 6-0. I tredje perioden får vi tidlig to mål, og leder dermed 12-3. Kampen er i realiteten avgjort og slipper dessverre Lillehammer litt inn i kampen igjen, og får fire i hekken denne perioden. Vi vinner kontrollert 14-7 i Kristins hall, ett kjempe resultat fra vår side.

Sindre Pedersen (3+1) og Halvor Teige (4+0) var to av våre beste denne kampen og sto for sju av målene.

2.div herre: Ajer IBK – Brumunddal IBK 5-5 (2-2)(1-0)(2-3)

En omberammet kamp som skulle vært spilt på Hamar, ble årets siste for gutta våre i 2. divisjon – og vi fikk en ekstra “hjemmekamp” da kampen ble spilt i Fagerlundhallen.

Da undertegnede ikke har kampskjema – så er dette tatt fritt i hukommelsen… Og siden man snart er 30 så kan denne være skrantende – men det er ingen tvil om selve resultatet!

Vi bestemmer oss for å ligge litt lavt fra start for å bli varme og se hva Ajer har å by på. Vi ser at Larsen den eldste og Sundmoen mangler i Ajer-laget, så vi var litt usikre på taktikken til hamar-laget.

Vi går tidlig opp i 0-1, men får like fort en i mot. Det som huskes best av disse to målene er “lobben” til Helge Larsen som finner veien til motsatt kryss over skuldern på Skulstad i Dala-buret. Pent skudd… og Skulstad mente at det hadde vært unngått hadde forsvarer vært tettere oppi… Vi går etter dette opp i 1-2, men får denne gangen også en i mot relativt fort og perioden ebber ut i 2-2.

Vi er enige om at vi står bra, og har så langt 2 litt dårligere mål i mot som vi skal demme opp for i neste periode.

Denne perioden er en stillingskrig med noen sjanser begge veier. Det er nok Skulstad som har mest å gjøre av keeperne på bana, og det er han som må plukke den eneste ballen ut av buret denne perioden etter at vi taper krigen om en retur foran vårt eget mål.

Vi bestemmer oss for å nullstille og gå utpå for å vinne siste periode. Perioden vil for undertegnede huskes for 2 ting

1. Målet til Renars Goldmanis… En suser av et dragskudd som sitter limt i motsatt kryss fra rett innenfor midten på bana. Uten tvil dagens skudd.
  2. Vår utlikning ved Jonas Castellanos 1 minutt før full tid. Vi har tatt ut keeper Skulstad og dyttet inn nevnte Castellanos som ekstra angriper. Får beskjed om å jobbe på mål. Vi taper kuler offensivt, men vi maner til høyt press fra benken – og det betaler seg i at Jonas får tak i kula og ekspederer den i nettet til 5-5.

Vi går for seier og tar ut keepern de siste sekunda – men det blir med forsøket, og det ender 5-5 i Fagerlundhallen.

Alt i alt en grei kamp av gutta. Vi jobber bra, men skal ta lærdom av at det alltid burde være en som ikke spiller på benken som kan få opp tenninga og lage litt lyd fra benken, samt styre laget litt. Og vi burde absolutt ha startet et høyere press mye tidligere. Vi hadde energi i beina og så fort vi startet presset de siste minutta så hadde vi til tider Ajer i ubalanse.

Vi takker Ajer IBK for kampen, gratulerer de med serietittelen og ønsker de lykke til med kvalikk til 1.divisjon.