D1: Seier i seriepremieren for damelaget

Da var det endelig klart for serieåpning og sesongens først kamp borte mot Elverum. Vi gledet oss masse til å komme i gang. Spillerstallen er noe redusert fra i fjor med antall spillere, så det blir noe mer spilling enn i fjor på backene hvor vi rullerer med tre stykker.
 lagbilde-416-1024x685

2.div Dame: Elverum IBK – Brumunddal IBK 2-3 (1-2)(1-1)(0-0) 22/10-13

Kampstart var satt til kl 20, men vi var ikke i gang før nærmere 20.30. Kanskje bra for vår del siden vi for en gangs skyld ikke brukte første periode som oppvarming. Vi var derimot med fra første dropp, og klare for å ta seieren hjem.

Etter litt smårotete spill i starten, både pga rekkekombinasjoner og at det faktisk er uvant å spille på full banestørrelse var vi i gang. Etter 10.15 av første periode satt ballen i nettet bak Elverums keeper. Fint kombinasjonsspill av Maren og Heidi før Elin satte ballen pent i mål.
Dessverre glemmer vi oss litt i gleden over å ha scoret årets første mål, og Elverum slår raskt tilbake ikke mange sekunder senere. 1-1 og vi er like langt.

Planen før kampen er å skyte mye i stedet for å drible, noe vi gjennomfører til fulle.  Vi skyter vel så mye som vi aldri har gjort før, noe som skaper farlige situasjoner foran Elverum sitt mål så lenge vi er hissige på returer. Etter mye kluss, køller og ben foran Elverums keeper klarer til slutt Maren på et vis å få ballen inn i mål. Vi er i ledelsen igjen,  sju og et halvt minutt før pause etter første periode.

I pausen blir vi enige om å fortsette slik vi har gjort, og det andre periode starter veldig bra. Etter bare ett minutt er Maren er på farten igjen etter bra pasning fra vår debutant Ida, og vi leder med to.
Nok en gang er vi sløve etter å ha scoret, og bare drøyt to minutter etter vårt mål sitter ballen i mål bak vår supre keeper Eva, som gjorde en strålende kamp. Litt dårlig følging av spiller og litt for lang avstand mellom oss og motspiller ødelegger tomålsledelsen vår.
Etter en veldig god første periode slipper vi oss ned på tempo i andre. Vi er heldige som leder 2-3 etter  at andre periode er ferdig.

Tredje og siste periode, og vi skal bruke det siste med krefter.  Målet er å putte et par baller til bak keeperen til Elverum, men hun står godt, og vi klarer ikke score til tross for noen store sjanser.
Elverum er også veldig nære å score flere ganger, men vår gode keeper Eva, litt flaks og god innsats avverger heldigvis. Tredje periode ebber ut uten flere mål, og seier i seriestarter for oss er i boks.

En super bra kamp på alle måter av oss, men vi har også en del ting å rette på fremover. Har trua på at mye av det kommer etter hvert som vi blir enda mer samspilt og vant til å spille på stor bane.

En ekstra stor klapp på skuldra og mye ros til debutanten Ida som spilte kjempebra. Også en stor takk til Eva som holder oss inne i kampen ved flere anledninger med noen store redninger.  Du er tilgitt for litt kjefting og høy temperatur på slutten 

Neste kamp er tirsdag 29.oktober kl 19.00 hjemme i Fargerlundhallen mot Nes.

Rekkene vi spilte med:
Eva i mål