Brumunddal er klare for 1. divisjon Østlandet

Det er nå klart att det ikke blir noen kvalifisering til østlandserien, dermed rykker Brumunddal direkte opp til 1.divisjon kommende sesong.

Lagbilde Alaget 11022013

Brumunddals A-lag har helt siden seriegullet var i boks, ventet i spenning på en eventuell kvalik til 1.div østlandet. Da Oslo/Akershus og Østfold nå har takket nei til å spille kvalifisering, betyr det direkte opprykk for Ringsakers innebandystolthet.
Dette blir første gang i klubbens historie att man har ett lag på nest øverste nivå i Norge, og vil representere Innlandet som enste klubb i 1.div neste sesong.

Utfordringene er mange for å lykkes neste sesong, og det vil bety mye reising. Lag som vil vente Brumunddal neste sesong er bla. Fredrikstad, Lillestrøm, Holmlia og Vålerenga.

Trener Christian Andersen svarer følgende på hvordan han ser på lagets sjanser neste sesong: «Det er realistisk å tro vi kan holde plassen. Jeg tror vi kan hevder oss, og skal kunne lande på 6.-9. plass».

Herre-241 En av klubbens mest rutinerte spillere, og største profiler, Brage Holmstrøm svarer følgende på hvordan det nå er å være tilbake i det gode selskap, og denne gangen med Brumunddal IBK.

» Så morro att BIBK skal spille 1.div, og att jeg har fått være med på dette. Det blir spenneende å kjenne på nivået igjen, og se hvordan vi ligger i forhold til de andre lagene. Tror vi trenger mange topp class prestasjoner for å holde oss opp i det gode selskap.»

Vi gratulerer A-laget med opprykk og ønsker dem lykke til neste sesong!