Før kampen: Elverum IBK – Brumunddal IBK

Tirsdag reiser A-laget til Elverum. Her venter de barske herrer fra skogen, i tredje og siste oppgjør denne sesongen.

2. DIVISJON HERRER
elverum-logo versus brumunddal-ibk-logo
ELVERUM IBK   BRUMUNDDAL IBK

Tirsdag 5. februar kl. 18.00
Elverumshallen

Dette blir den første kampen for våre gutter etter att seriegullet ble sikret for litt over en uke siden. Gledesrusen har på ingen måte lagt seg i Brumunddal, etter tidenes første gull i 2.div, men nå som det er match igjen legges dette til side da vi nå drar på oss drakta igjen.

Det forventes på ingen måte å bli noen lett kamp tirsdag. Elverum kommer fra en meget god kamp sist uke, da de igjen viste iheridig vinnervilje og innsats, mot serietoer Lillehammer. Etter to jevne perioder og 3-2 til hjemmelaget, fosset gjestene fra skogen virkelig frem i tredje periode, og satte hele seks baller i nettet og tok dermed en sterk 8-3 seier.

Nikolai Omdahl var svært delaktig i denne seieren og er en mann vi må passe godt på, som så langt denne sesongen står med 14 nettkjenninger og 19 poeng. Sammen med Eirik Amundsen, sto duoen for hele 9 målpoeng mot Lillehammer. Tirsdag jakter ett formsterkt lag sesongens første seier hjemme i Elverumshallen.

Jubel thumb
 Det ble seier sist vi gjestet Elverumshallen. (Foto: Petter Sand – Rettighets innehaver)

Vi på vår side, fikk en tøff oppgave i forrige oppgjør, da vi trolig møtte den beste lagoppstillingen så langt denne sesongen. Ajer mønstret ett godt gammelt Ajer lag, hvor de fleste har spilt på høyere nivå. Vi hadde ingen god dag, og slet med å produsere de helt gode sjansene. Og når de kom, så var effektiviteten fraværende. Defensivt hadde vi igrunn god kontroll. Vi stoppet det meste ett fremad stormende hjemmelag hadde å komme med, men to mål måtte vi gi tapt for, og når vi kun setter ett mål selv, ble det vanskelig å ta poeng.
Det har stemt bra på trening de siste to ukene, og forsvarsspillet vårt, som har vært solid hele sesongen er det ikke noe å si på. Nå gjelder det bare å få det til å stemme igjen fremover på bana.

Tirsdag skal vi igjen være klare. Kun to poeng er godt nok for vår del.

TABELL 2.div herre 2012/2013 (Ajour pr.30/01/2013)
    K S U T P H B GF GA +/-   Streak
1 Brumunddal IBK 9 7 1 1 15 4-1-0 3-0-1 46 29 16   Tapt 1
2 Lillehammer IBK 11 5 1 5 11 2-0-4 3-1-1 64 53 11   Tapt 2
3 Ajer IBK 9 4 0 5 8 1-0-1 3-0-4 42 43 -1   Vunnet 3
4 Elverum IBK 9 2 0 7 4 0-0-5 2-0-2 34 60 -24   Vunnet 1
K=Kamper, S=Seier, U=Uavgjort, T=Tap, P=Poeng, H=Hjemme, B=Borte.

Slik gikk det sist:
Vi har ikke møtt skogvokterne siden slutten av november. Det oppgjøret endte med seier 5-3. Etter en pang start på kampen, ledet vi hele 5-0 før siste periode. Da fikk vi tre raske i hekken etter ett par utvisninger. Troppen var også meget sykdomspreget og kreftene begynte å ta slutt. På tross av dette holdt vi unna for Elverum og sikret begge poengene og økte til to seire på to oppgjør.
Vi må helt tilbake til 2010/2011 sesongen for å finne forrige tap for Elverum.