A-laget med årets første tap

Mandag var det duket for lokalt toppoppgjør da Brumunddal dro til Hamar for å prøve å ta hjem seriegullet. Slik ble det ikke.

lien1

Vår sist e skanse, Morten Lien, hadde igjen en meget god kamp mellom stengene.
Her fra oppgjøret mot LIBK

2.Div herre: Ajer IBK – Brumumunddal IBK 2-1 (0-1)(0-0)(2-0)

Mandag sto vårt A-lag i en situasjon de aldri har vært i tidligere. Med uavgjort eller bedre, ville serien vært avgjort, og vi kunne reist hjem som seriemester i 2. divisjon for aller første gang.

Selv om dette var en kamp som vi ikke måtte vinne, og alle nerver skulle  vært under kontroll, virket det som det var en små nervøs gjeng som gjestet banen mandag kveld.

1.peroode: Det er litt ta og føle på stemning i starten av kampen, og det er Ajer som har ballen mest selv om det ikke skapes så veldig mye. Vi kommer litt tregt i gang, men har en god periode midtveis og kommer til flere gode sjanser. Etter 15 minutter kommer vi på en kjempe overgang, da vi kontrer tre mot en, Brage Holmstrøm er avslutter, men setter ballen utenfor. Men i neste bytt veier Lars Johan Bakkerud opp for bommen, da han får stå umarkert å benytter muligeten godt og banker inn 0-1. Passning Hans Iver Frydenlund. Resultatet står seg til pause.

2.perioden for blir målløs denne gangen. Vårt forsvar står meget godt i dag, og Morten Lien har en god dag mellom stengene. Halvveis ut i peridoden gjør Lien en kjempe reddning da han kommer seg raskt ned på skudd fra Kristoffer Sundmoen, som får stå helt alene i boksen.
Fem sekunder før pause får Frydenlud en kjempe mulighet da han blir spilt fri på nært hold, men som så mange ganger før i dag, går skuddet over mål.

3.periode:  Vi fortsetter å stå godt i forsvar, men vi klarer ikke komme til de helt store sjansene offensivt. Gjennom hele kampen gjør vi mange personlige feil, da vi mister ballen forlett. Montro om det var nervene som spilte oss ett puss. I stedet for å øke ledelsen er det Ajer som er best i tredje perioden. Halveis ut i perioden klarer vi ikke plukke opp Sundmoen som stormer inn og setter inn utligningen. Vi rekker aldri å få summet oss, for halvminuttet senere er Ajer frempå igjen, og Helge Larsen sender hjemmelaget opp i ledelse for første gang i kampen. Flere mål ble det heller ikke i kveld. Vi jager veldig i sluttminuttene, men kommer aldri nærmere, og må konstantere att årets første tap er ett faktum, mens Ajer vinner sin tredje strake og sesongens første hjemmekamp.

Vi taper mot ett meget godt lag i kveld. Ajers lag hadde holdt godt 1.divisjons nivå med denne lagoppstillingen, og er nok det beste laget vi har møtt denne sesongen. Vi har ikke dagen offensivt i dag, og når rekka med Andersen-Alfstad-Holmstrøm ikke produserer blir det vanskelig. Det er første kamp i år denne rekka ikke lager poeng. Defensivt gjør vi en kjempe jobb, og står virkelig opp for hverandre. Gode retur løp, offervilje og mange gode blokkeringer. Bakkerud har en meget god kamp, og er vår beste ute spiller denne kvelden. Beste mann er uten tvil Morten Lien, som plukker alt, nesten, Ajer har å komme med.

Tirsdag 5. februrar går turen til de dype skoger. Da har nok skuffelsen lagt seg, og vi skal igjen være klare, og reise kjærringa!

Laget:
Målvakt: Morten Lien
1.rekka: Christian Andersen-Richard Alfstad, Brage Holmstrøm, Arya Dehnavi, Kjell Gunnar Opseth.
2. rekka: Martin Korperbeget Bjørke, Hans Iver Frydenlund (0+1), Fredrik Nordhagen, Cato Ødegård, Lars Johan Bakkerud (1+0)
Benken: Geir Olav Bratberg (Inn for Nordhagen etter 15:56). Sindre Pedersen (Inn etter 40:00 for Christian Andersen), Tom Richard Hovde.