Før kampen: Brumunddal IBK – Lillehammer IBK

Mandag 7. januar byr Brumunddals A-lag igjen opp til dans. Det er duket for det siste oppgjøret mot serietoer Lillehammer.

2. DIVISJON HERRER
brumunddal-ibk-logo versus lillehammer-logo
BRUMUNDDAL IBK   LILLEHAMMER IBK

Mandag 7. Januar kl. 20.30
Fagerlundhallen

Mandag 7. januar spilles en svært viktig kamp, både for Brumunddal og Lillehammer sin del. Lillehammer må vinne for å holde liv i kampen om seriegulllet. Med seier er lagene a poeng. Brumunddal på sin side, vil med seier, ta ett langt steg mot å vinne 2.div for første gang. Seier vil gi fire poengs ledelse på LIBK, i tillegg, har de to kamper mindre spilt.

Brumunddal har slitt mye med skader og sykdom i de siste kampene inn mot jul. Likevel har de klart å vinne kampene sine, noe som vitner om en meget god bredde i stallen. De som har kommet inn har vært bidragsgivende og laget har ikke virket svekket på tross av dette. I siste kamp før jul, startet laget med kun ni utespillere mot Ajer, men dro tilslutt i land seieren etter en meget gjevn og spennende kamp.
Vi håper alle er godt rustet og tilbake på bena igjen etter en etterlengtet juleferie.

Lillehammer har også hatt en god sesong til nå. De har kun avgitt poeng mot Brumunddal, ellers har de levert sterke resultater mot de øvrige lagene. Stallen virker sterk, men har nok ikke samme bredde som det Brumunddal har. De har mange streke profiler som ikke har vært med for fullt så langt denne sesongen. Dersom de er mer med etter jul, vil Brumunddal få tøff motstand om seieren 7. januar.

Tabell

TABELL 2.div herre 2012/2013 (Ajour pr.20/12/2012)
    K S U T P H B GF GA +/-   Streak
1 Brumunddal IBK 7 6 1 0 13 3-1-0 3-0-0 38 27 11   Vunnet 3
2 Lillehammer IBK 9 5 1 3 11 2-0-3 3-1-0 60 38 22   Vunnet 2
3 Ajer IBK 7 2 0 5 4 0-0-1 2-0-4 34 41 -7   Vunnet 1
4 Elverum IBK 7 1 0 6 2 0-0-4 1-0-2 25 51 -26   Tapt 4
K=Kamper, S=Seier, U=Uavgjort, T=Tap, P=Poeng, H=Hjemme, B=Borte.

Slik gikk det sist:
I siste oppgjør før jul, tok Brumunddal nok en sterk borte seier i Kristins hall. Som alle oppgjør denne sesongen, ble også dette oppgjøret meget tett og spennende. Brumunddal var riktig nok det førende laget, og var hele tiden ett mål foran de røde. Brumunddal vant tilslutt 5-3.

Frydenlund - Brumunddal-IBK-Lillehammer-IBK-nov-2012-40