Treningskamp Herre: Brumunddal IBK 2 – Ottestad 8-3 (1-2)(1-0)(6-1)

Mandag var det klart for årets andre treningskamp. Med tanke på at motstanderlaget ikke er å finne i innlandets seriespill valgte vi å stille med vårt 3.divisjonslag med noen innslag fra 2.divisjonslaget.

1.periode:

Kampen åpner bra og vi tar ledelsen etter 35 sekunder ved Brage. Etter scoringen er det ikke spesielt mye mer å skrive om. Vi senker tempoet voldsomt, spiller ikke ballen og klarer ikke å få noe struktur i vårt defensive spill. Ottestad skaper en del sjanser og resultatet etter 1. periode blir faktisk 1-2.

2.periode:

Etter en liten tordentale/justering i pausen tar vi ordentlig tak i kampen. Vi spiller ballen raskere og bevegelsene begynner å sitte. Vi produserer et titalls sjanser denne perioden og eier ballen i anslagsvis 18 av 20 minutter. På tross av dette uteblir effektiviteten. Vi utligner dog etter 18 minutter, nok en gang ved Brage.

3.periode:

Vi gjør igjen noen få justeringer og går blant annet over på tre offensive rekker med delvis høyt press. Dette blir igjen en periode vi dominerer voldsomt og skaper mange gode sjanser. Magnus Maller våkner ordentlig til liv og setter tre scoringer, Fredrik, Lars og Stian(to) scorer også denne perioden som gir sluttresultatet 8-3.

Totalt sett en ok gjennomført kamp. Vi klarer å ta oss ordentlig sammen etter en katastrofal 1.periode. Det blir bedre offensive løp og vi klarer å finne gode løsninger på det høye presset Ottestad setter. Det defensive blir også bedre utover i kampen, og vi blir ikke satt på så mange prøver de siste 40 minuttene.

Dagens riddere:

*** Stian Granseth