Herre: Lillestrøm IBK – Brumunddal IBK 11-4 (1-1)(5-1)(5-2)

Lørdag møttes Brumunddal og Lillestrøm for første gang i en treningskamp. Ett redusert Brumunddals lag hang lenge med, men måtte til slutt se seg slått av nyopprykkedde kanarifugler.Det var knyttet stor spenning til denne kampen for vår del. Vi har lenge jobbet med å få til en treningskamp med Lillestrøm og lag uten for vår egen krets. Lørdag tok vi turen til Skedsmohallen for å måle krefter med 1.div laget Lillestrøm IBK.

Flere av våre beste spillere var ikke med denne gangen, det ga muligheter for to junior spillere, Lars Johansen og John Amund Hansen. Begge fikk vist seg godt frem. Lars med ett herlig kontrings mål helt på tampen av kampen, og John Amund gjorde en veldig god figur gjennom hele kampen. Vi skulle lenge henge med i kampen, men varmen, uvant dekke og skader bidro til at det ikke holdt helt inn.

Første periode: Vi kommer godt ut og tar ledelsen tidlig i første periode da Bakkerud setter inn ett langskudd i overtall, men det tar ikke lang tid før Lillestrøm svarer. Lillestrøm har de største sjansene i første, men vi henger godt med og Morten Lien har en kjempe dag i mål og redder det meste de gule har og by på.

Andre periode: Kjella går ut med skade, og vi må ned på tre backer. Vi forstetter der vi slapp, forsvarer oss godt, men det er Lillestrøm som for det meste har ballen. Vi skaper også sjanser, og tidlig i perioden sender Magnus Maller oss igjen opp i føringen 1-2. Halvveis inn i perioden kommer tre minutter vi godt kan glemme med en gang. Vi går fra å lede 2-1 til å ligge under 4-2 på bare noen minutter. Ett overtallsmål, ett straffe mål og ett i spill 5-5. Lillestørøm setter ett til før pause, og litt av piffen har godt ut av oss.

Tredje periode: Vi får samlet oss litt i pausen og er bedre med igjen. Men Lillestrøm er dødlig effektive når de kommer og med slitne ben sliter vi med å demme opp for aggresive kanarifugler. Perioderesultater er 2-1 når det gjennstår fire minutter å spille, da mister Maller hodet litt og på ut med rødt kort. Vi spiller resten av kampen i undertall og da renner målene inn. Lars Johansen pynter på stillingen med en fin kontring og setter vårt fjerde i dag.

Tross resultatet var dette en artig kamp å spille. Lillestrøm spilte god og fin innebandy, og det var aldri noe kjeffting og smelling eller ufint spill. heller ikke mot dommer duoen som var meget bra i dag. . Det ble tungt for oss denne dagen, men dette er en fin erfaring å bygge videre på.

Vi takker Lillestrøm for kampen og ønsker de lykke til videre i årets serie.

Brumunddals målscorere: Lars Johan Bakkerud, Magnus Maller, Richard Alfstad og Lars Johansen.

Vår beste: Morten Lien.

Mest gledelige: John Amund Hansen.

Laget:

Målvakt: Morten Lien

Første rekka: Magnus Maller, Richard Alfstad, Hans Iver Frydenlund, Kjell Gunnar Opseth, Lars Johan Bakkerud.

Andre rekka: Lars Johansen, Stian Granseth, John Amund Hansen, Cato Ødegård, Tom Richard Hovde.

Flere bilder kan sees i galleriet