Herrelaget ble for første gang kretsmestere lørdag

Lørdag ble KM for senior herre avholdt i Fagerlundhallen. Vi knuste all mostand og vår første KM tittel noen sinne. Det er over en måned siden vi spilte siste seriekamp og avrundet sesongen med tidenes første sølv i 2.div for herrer. Lørdag ble KM avholdt for herrer, og her var målet å bite fra oss like bra som i fjo, hvor vi tapte finalen for Ajer IBK.

Tittel forsvarer Ajer stilte ikke opp i årets KM. Det gjorde derimot suverene serievinner Lillehammer, som gikk ubeseiret gjennom hele sesongen, og bronsevinner Elverum.

I første kamp møter vi Elverum. Det virket som skogvokterne hadde respekt for oss i første kamp, da de legger seg dypt og satser på kontringer. Vi har god kontroll gjennom hele kampen og vinner 6-2.

I dagens andre kamp er serievinner Lillehammer motstader. Etter å ha tapt alle tre oppgjørene i serien var vi meget revansjelystne før dette oppgjøret. Også i denne kampen har vi god kontroll og vinner med siffrene 6-1, og er dermed klare for finale.

Vi hadde nok regnet med å gjøre opp om tittelen med Lillehammer, men da også de taper for Elverum i de innledende rundene, er det klart for nok ett Dala-Elverum oppgjør.

Etter å ha overgjørt Elverum i første kamp, hadde vi forventet ett langt mer offensivt lag i finalen. Men Elverum gjør som i første kamp, legger seg lavt og kompakte foran eget mål. Det gir oss den plassen vi trenger for å rulle opp kula og komme til store sjanser. Marius Eriksen åpner scoringsballet med ett herlig mål. Hans første i drakta. Derifra og inn er det kun ett lag på bana, og vi kruser inn til vår første KM tittel etter 5-1.

En deilig avsluttning på en lang sesong.

Brumunddals lag:

Målvakt: Terje Dahl

Første rekke: Brage Holmstrøm, Richard Alfstad, Hans Iver Frydenlund, Christian Andersen og Marius Eriksen.

Andre rekke: Magnus Maller, Kjell Gunnar Opseth, Stian Granseth, Lars Johan Bakkerud, Cato Norderhaug.