Andrelaget tilbake på tabelltopp

Kampreferat Lillehammer 2 – Brumunddal 2. 28.januar 2013

Fra å være ubeseiret hele sesongen kom plutselig Brumunddal IBK fra 3 strake tap og alle på bortebane. Det var derfor en viss spenning om vi skulle greie å få noe ut av bortemøte mot Lillehammer.

Vi sliter litt med å stille nok folk til denne kampen. Planen var 2 fulle rekker, men etter at Tom har brukt store deler av dagen til å skaffe nok folk er vi kun 1. keeper og 9 utpå spillere.

Juniorkeeper Lars Christian Fredlund som stod en god kamp sist mot Ajer må nok en gang mellom stolpene. Kjell Gunnar Opseth, Cato Norderhaug og Halvard Hagelund rullerer på backplass.

Løper rekke 1: Stig Atle Lunna  (K)(1+1), John Amund Hansen (2+0)og Stian Granseth (1+2).

Løper rekke 2: Richard Alfstad (0+1), Hans Iver Frydenlund (1+0) og Stian Kristiansen.

1. Periode

Både vi og Lillehammer starter kampen bra, det er sjanser til begge lag og mye bra spill. Gode keepere på begge sider hindrer scoringer helt frem til 14:32 da Lunna legger inn til Jonna som setter ballen utenfor men på et eller annet merkelig vis er det en Lillehammer spiller som sparker den inn i mål. 0 – 1 til oss men som de 3 seneste kampene har vist er vi ikke gode på å lede. Bjørnar Eike som vi har snakket på før kampen at vi bør passe på, setter allikevel 2 kjappe etter 15:23 og 17:51. Vi går til pause med 2 -1.

Alt i alt en god periode men vi må ta ut nummer 92 enda mer til andre omgang og å få kula til å gå(begynner å bli lei av å skrive og å si det her!), ellers ikke mye å klage på i denne perioden.

2. Periode

Vi har tydelig skjønt at kula må gå, vi spiller enda bedre nå en i første og setter den allerede etter 2:23. Richard sentrer til Hansi som lurer den inn mellom Keeper og første stolpe. Vi fortsetter det gode spillet, begge rekkene spiller bra men særlig er det rekke 1 med Lunna og Co som imponerer. Etter 10:22 sitter den endelig Søten serverer Jonna og vi er i ledelsen nok en gang, 2 – 3. Lillehammer har langt ifra gitt opp, de har hatt flere sjanser i løpet av perioden men Stolpen stopper alt. Etter 11:39 må han derimot kapitulere da Lillehammer nok en gang utligner til 3 – 3. Jonna, Søten og Lunna er heldigvis ikke ferdige for dagen, Lunna stjeler til seg ballen etter 13 minutter og setter inn 3 – 4 til oss. 2 minutter senere er det rekke kompisene som etter et langt bytt der hele rekker er involvert i angrep etter angrep endelig får inn ballen. Også denne gangen er det Søten som serverer Jonna og vi går til pause med en 2 måls ledelse.

Vi føler nok nå at vi har fått kampen slik som vi vil ha det. Vi vinner 2. periode 4 -1 og vi spiller meget god innebandy i denne perioden. Vi blir enige om å fortsette det gode spillet og tette igjen bak som første pri.

3. Periode

Lillehammer har nok hatt en bra prat i pausen eller tatt en sterk styrkedrikk. De starter siste periode i full fart og Brumunddalsgutta klarer ikke å henge med. Det ligger et mål i lufta og etter 3:16 av perioden sitter den første. Forsvarsspillet fra 2. periode er borte, vi er stressa med kula og tar nå dårlige valg der vi spilte fornuftig og smart i perioden før. Lillehammer fortsetter å presse og vi får ikke til spillet vårt slik som før. Det blir også en litt rar periode for selv om vi har 2 gode dommere tør de ikke ta de tøffe avgjørelsene. Begge lag skulle nok hatt en del utvisninger i løpet av denne kampen men dommerne har lagt lista lavt og da fortsetter det bare. De skulle nok tilkalt kapteinene fra hvert lag tidlig i denne perioden og gitt streng beskjed at neste forseelse gir en 2 minutter eller gitt 2 minuttere ettersom ting skjedde. Det er nok Brumunddal som tjener mest på dette, vi skulle minst hatt 3 utvisninger i denne perioden og kanskje 1 eller 2 til Lillehammer også.

Så midtveis i perioden må Kjella ut med skade, akkurat i samme øyeblikk som Lillehammer utligner til 5 – 5. Lillehammer har presset på hele tiden og det er ikke ufortjent. Vi tar nå en Timeout, Richard går ned på back, vi rullerer med 3 backer og 5 stykker foran. Slik som perioden har utviklet seg er vi nok her glade for et uavgjort resultat men allikevel fortsetter vi å prøve når vi har ballen. Vi har også skjerpa oss bakover og vi har nok ikke mange store sjanser imot de siste 10 minuttene. 17:44 på klokka da Søten nok en gang er foran mål, denne gangen er det Lunna som legger den på mål men via beinet til Søten og inn i kassa. Dommeren godkjenner målet og vi er i ledelsen. Vet ikke helt hvordan reglene er her men tror at denne skal være godkjent så lenge Stian ikke sparker ballen i mål med vilje, det er ballen som treffer foten og i mål. Mulig at Lillehammer ikke er enige her.

Vi rir av de siste minuttene da Lillehammer gir alt og vi tar en etterlengtet seier for 2 laget. En noe heldig seier, kunne fort blitt uavgjort eller et tap i dag. Marginene som vi hadde før jul ser ut til å ha kommet på vår side igjen.

Dagens pluss:

– Veldig bra angrepsspill til tider, særlig med Lunna, Søten (man of the match)og Jonna.

– Bra forsvarsspill og vi greier å justere slik at vi ikke gjør de samme feilene som før i kampen.

­ – Stolpen gjør nok en god kamp i mål.

– Greier å omrokere når vi får en skade i en allerede liten tropp.

Dagens minus:

– Ikke så mye, men litt ustabile prestasjoner fra periode til periode.

Vi takker Lillehammer for en veldig spennende og tett kamp som fort kunne ha tippet begge veier.

Takker 2 gode dommere men som trenger å bli litt strengere til neste kamp de dømmer.