Kampreferat Ajer 2 – Brumunddal 2. 3.divisjon, 23 januar 2013.

Kampreferat Ajer 2 – Brumunddal 2. 3. div. Onsdag 23. januar 2013

Etter å ha tapt årets første og sesongens eneste kamp mot Gjøvik sist, samt at 1 laget tapte mot Ajer på mandag, var det en tropp på 14 mann som var klare for en seier på Hedmark toppen. Slik skulle det ikke bli.

Laget: Lars Christian Frydenlund i mål. Cato Nordhagen, Halvar Hagelund, Halvor Teige og Fredrik Nordhagen på back. Richard Alfstad(0+1), Stian Granseth (1+0)og Fredrik Tålesen som sentere. Martin Bjørke (0+1), Stig Atle Lunna (1+0), Lars Johansen (1+0), Jon Amund Hansen (1+1), Stian Kristiansen og Magnus Maller (1+0)som løpere.

1. Periode.

Vi blir enige om å fortsette å spille forsvar slik vi har gjort i hele år å bygge opp angrepene bakfra. Omgangen blir som den er i de fleste innebandy kamper der begge lag skaper sjanser og ballen går fra den ene banehalvdelen til den andre. Slik fortsetter det fram til 11.49 da styrer Stian Granseth inn kveldens første med pass fra Martin. Etter dette er det fortsatt jevnt men det er Ajer som får uttelling etter 14:37 og 19:31 og vi går til pause med 2 – 1.

En helt grei periode men vi henger etter i forsvar og er for langt unna mannen vår. I tillegg er vi litt for ivrige på å skyte selv istedenfor å få kula til å gå. Skulle tru vi hadde sett kampen på mandag for og lærer av feilene som ble begått da. Bare at vi gjør akkurat de samme feilene en gang til……….

2. Periode

Vi har fokus på å ligge tettere på Ajer å få kula til å gå. Som sagt så gjort. Begynnelsen av 2. periode spiller vi skikkelig bra innebandy. Kula går fort og den går rundt Ajer spillerne. Alle rekkene spiller veldig bra og vi har korte bytt. Etter 2:10 sitter den igjen. Lars Johansen vinner kula fra en Ajer spiller på egen banehalvdel, tar med seg kula og fyrer fra langt hold. Kula sniker seg bak keeper og det står 2 – 2 på tavla. Vi fortsetter det gode spillet og etter 7:20 sitter den igjen. Etter et meget bra bytt med mange gode sjanser og knallhard jobbing, gir Jonna Ballen til Lunna og 2. lagets toppscorer setter den igjen. Nok en gang er vi i ledelse og det ser lyst ut, vi er i siget!

Ajer setter nå opp tempo eller er det vi som setter det ned? Nok engang slutter vi å spille som et lag og vil gjøre ting sjøl. Vi skyter fra dårlige posisjoner og tar merkelige valg. Da går det som det alltid gjør, det andre laget tar over spillet og på 1 minutt setter Ajer 2 kjappe og de er nok en gang i ledelsen.

Kampen er fortsatt jevn men etter 15 minutter er det feil i et bytte og vi er 6 mann på bana. 2 minutters utvisning som vi rir av helt greit uten at Ajer kommer til de store sjansene. Perioden ender 4 – 3 til Ajer.

MEGET gode de første 10 men vi klarer ikke å beholde det gode spillet perioden ut.

3. Periode

Vi blir enige om å sette opp tempo og fortsette å la kula gå vi har 3 rekker så det er ikke noen unnskyldning får ikke å gi alt. Men så 1:47, 2:38, og 3:17, er det plutselig 7 – 3. De 2 første er identiske, Terje Larsen bak mål legger inn foran mål der det kommer folk på løp. Vi står og ser på kula istedenfor å ta ut mann og da blir det enkelt for Ajer. Fra å ligge under med 1 mål er det plutselig 4 og da blir det tungt. Heldigvis setter Jonna en i første bytt så det står nå 7 – 4 etter 43:17.

Med 3 mål og nesten en hel periode igjen bør vi vi ha god sjans til å hente inn forspranget. Istedenfor å starte med storspillet har vi nå blitt frustrerte, vi slenger dritt både mot Ajer, dommer og egne spillere og vi starter med mer fysisk spill. Vi får mange frislag mot men fortsetter det tøffe spillet og da går det som det må gå. Vi får en 2 minutter for tøft spill og nok et undertall. Vi rir av undertallet og planen er nå å gå ned på to rekker og toppe mest mulig men der sitter den igjen. 8 – 4 til Ajer med 12 minutter igjen. Vi velger da å fortsette slik at alle får spilt mest mulig og heller få en matchtrening i kroppen til neste match. Vi tar en timeout og blir enige om å jobbe som besatt på alle 3 rekkene slik at vi kan ha et lite håp om å ta igjen de 4 målene. Vi jobber nå veldig bra både i forsvar og angrep, vi skaper sjanse på sjanse og etter 15.40 er det dagens kaptein, Magnus Maller som setter inn en suser med assist fra Richard.

3 mål og 4 minutt. Vi presser på helt inn til det siste men det blir Ajer som kontrer inn dagens siste med 1 minutt igjen og sluttresultatet 9 – 5. Et fortjent resultat alt i alt.

Kampens pluss.

– Meget god periode de 10 første i 2. (Hvordan hadde det gått hadde vi spilt slik hele kampen?)

– Stolpen debuterte i 3 div i år og gjorde en veldig god kamp. Kan nok ikke lastes for noen av målene.

– Greit forsvarsspill i de 2 første periodene.

Kampens minus.

– For lite spill og for mye skudd fra dårlige posisjoner. Skyter heller enn å sentre til medspillere som er bedre plassert.

– Sutrer på dommer, det andre laget og hverandre.

– Skikkelig dårlig forsvarsspill i 3. periode. Står rolig i forsvar og lar Ajer spille kula, da blir det mål imot.

– Greier ikke å utnytte at vi er 3 rekker, spiller innimellom lange bytt og jobber for dårlig både i angrep og forsvar. (Gjelder ikke hele kampen, de gangene vi jobber bra er vi gode)

– Bruker kroppen feil i dueller, gir en ekstra dytt eller en skulder. Får da frislag imot istedenfor kula.

Alt i alt har en del å jobbe med til neste kamp, både i 2. og 3. divisjon er det ting vi trenger å justere på. Vi er dårlige hvert år etter jul og det kan virke som det ikke er noe unntak i år.

Vi takker Ajer for en bra kamp og dommer Kjell Gunnar Opseth. (Selv med hjemmedommer klarer vi ikke å slå Ajer!!!!!)