Herrelaget maktet ikke å forsvare KM tittelen

Det meste har gått på skinner for A-laget denne sesongen, men under KM ble det stopp i semifinalen.
Sammendrag  KM  Senior 2013

Dag 1: Vi hadde fått en vanskelig trekning i gruppespillet med Lillehammer i første kamp og Ajer i andre. Planen var å kjøre 3 fulle rekker men på rekke og rad kom det inn forfall, både dagene før og minutter før kampstart. Vi starta kampen mot Lillehammer  med 2 fulle rekker og en innbytter. Terje Dahl i mål. Rekke 1:,Cato Ø, Kjella, Richard, Bråten og Jonna. Rekke 2: Bakkerud, Fredrik, Hansi, Martin K.B og Stian. Christian starter på benken.

Vi starter denne kampen rotete og spiller med høy risiko. Dette utnytter Lillehammer og tar ledelsen 1 – 0. Etter hvert kommer vi bedre inn i kampen og tar over føringa, vi scorer til slutt 4 mål og vinner 1 – 4. En treg start på dagen men vi spiller oss strålende opp. Målene blir skåra av Richard, Christian og 2 av Daniel.

Kamp 2: Vi har den samme troppen men nå har også Cato N kommet, han starter på benken sammen med Jonna. Ajer har kun 1 innbytter men de stiller et meget sterkt lag. Vi ligger bra i forsvar men spiller fortsatt på små marginer. Ajer scorer det første målet og fortsetter presset etter det. Vi får etter hvert bedre tak på kampen og skaper flere sjanser. Når den først sitter er det Kjella som fyrer fra Backplass og med trafikk foran mål går ballen rett inn og 1 – 1. Kampen er jevn etter dette men det er allikevel Ajer som scorer 2 mål og får seg en komfortabel 3 – 1 ledelse. Vi merker at vi har mer å gå på og vi setter inn et bedre press mot slitne Ajer spillere. Daniel og Richard setter hver sin goal og det står 3 – 3 på tavla. Begge lag trygger nå bakover siden ingen vil tape kampen, det kan fort bety at vi må spille en kamp til noe som ikke er interessant for noen av lagene. Kampen ender 3 – 3, Ajer er på topp av tabellen med 2 mer scorede mål enn Brumunddal på 2 plass.

Vi er meget fornøyd med dagen, 2 veldig artige og tette kamper og vi gleder oss til morgendagen der vi nok en gang skal møte Lillehammer, denne gangen i semifinalen.

Dag 2: Vi hadde satt oppmøte til 10.30 ferdig skifta i garderoben og vi hadde 12 spillere på papiret. Vi starter oppvarminga kvart på og da er vi 7 stk på bana, litt senere kommer et par til men de siste har ennå ikke har møtt opp. Vi blir til slutt 9 utpåspillere og en keeper. 2 * Cato og Bakkerud rullerer på back. Løperekke 1: Richard, Bråten og Christian. Rekke 2: Stian, K.B og Fredrik. Vi starter kampen i dag bedre enn gårsdagen og Fredrik scorer tidlig det første målet. Bråten og Richard setter inn mål 2 og 3. Vi leder komfortabelt 3 – 0 og vi tenker nok at nå er finalebilletten sikret.

Periode 2, Lillehammer har ikke gitt opp håpet, de presser oss skikkelig i denne perioden og får etter hvert sitt første mål. I tillegg får vi etter hvert et par unødvendige utvisninger, vi spiller fortsatt med høy risiko og plutselig står det 3 – 2 på tavla. Lillehammer tar en timeout 2 min før slutt og tar også ut keeperen rett etterpå. Vi ligger bra i forsvar i denne perioden, Lillehammer har en spiller mer på bana og har ballen mye men det blir ikke helt de store sjansene. Ikke før det står igjen 3 sekunder på tavla, de får et frislag like ved vantet sender et pass rett over til motsatt side der en umarkert Lillehammerspiller setter inn kula og vi går til overtid. Det blir en ganske jevn overtidsperiode men ingen av lagene får kula i mål. Straffekonk, 3 skyttere, Fredrik og Richard bommer, Christian scorer, 4 -4, K.B bommer, Lillehammer scorer og takk for KM for i år.

Alt i alt en veldig morosam turnering. Vi fikk 3 gode, tette kamper og en grei avslutning på klubbens beste sesong noensinne. Forhåpentligvis lærte vi også noe som vi kan ta med oss videre til neste sesong. Vi er drit dårlig på straffer, vi må slutte å spille på små marginer og ikke slutte å spille innebandy selv om vi leder med 3 mål.

Vi takker Lillehammer, Ajer og 2 gode svenskedommere for kampene og for et veldig bra organisert og gjennomført KM, både publikum og spillere virket meget godt fornøyde.

Lagbilde Alaget 11022013