G15: Dala ga Ajer kamp til døra

Nok en god kamp av G15 laget. Hadde Ajer i knestående.

Ajer 1 – Brumunddal G15      (7 – 4)

Årets tøffeste kamp sto for tur, borte mot Ajer 1 dagen etter slitekampen mot Gjøvik. Fulle av selvtillit etter siste ukes kamper var troen på at vi kunne ta Ajer virkelig til stede. Vi var som vanlig en stor tropp, 16 mann og da hadde vi 3 forfall.

Keeper: Christoffer Ringli.

Backer: Robin Hogstad (1+0) og Sigurd Westmo. Håvard Westmo (0+1) og Petter R. Tangen.

Rekke 1: Jonas Skåden (1+0), Robin Evenstad og Simen Andre Nysæther.

Rekke 2: Harald Sønes (1+0), Håkon Sørli (1+1) og Mats Bakkom

Rekke 3: Herman Sønes, Sander Strambbu og Sigurd Skjelseth.

Amund Bjørnbakken og Vegard Wiken Aasen ble rullert inn på rekkene.

1. Periode. (3 – 2)

Akkurat som mot Gjøvik er vi ikke helt med i begynnelsen, kanskje er det en litt tam oppvarming med de 4 ballene vi ble tildelt som hadde skylda? Under 2 minutter går det før vi ligger under med 2 og etter 10.12 står det 3 – 0 på tavla. Nok en gang ser det ut som om dette kan bli stygt. Men akkurat som mot Gjøvik klarer vi å snu kampbilde, Jonas setter dagens første etter 12.46. Nå er det vi som er det beste laget. Vi reduserer nok en gang 4 sekunder før pause og med 3 -2 er det virkelig kamp igjen.

2. Periode (1 – 1)

I pausen kommer det flere Ajer spillere som ikke har spilt 1. periode. Det er allikevel vi som er det beste laget nå. Vi presser Ajer høyere i bana slik som vi gjorde i slutten av 1. Vi skaper flere store sjanser og etter 1.34 av andre periode er det Håkon som setter 3 – 3 med assist av Håvard. Etter detter er kampen veldig jevn med mange sjanser til begge lag. Dessverre er det kun Ajer som får uttelling etter 25.04, de tar ledelsen 4 – 3 som står seg til pause. En utrolig bra periode av oss, vi hadde fortjent å score et par til men slik ble det dessverre ikke.

3. Periode (4 – 3)

I 3. periode topper Ajer laget og spiller da med 2 rekker, vi kjører de rekkene vi har gjort med rullering slik at alle får spille. Også denne perioden er veldig tøff og jevn med sjanser og bra kjemping av begge lag. Kampen er utrolig spennende men dessverre er det Ajer som scorer det første midtveis i perioden. Nå vet vi det blir tøft, vi ligger 2 bak men gutta kjemper fortsatt og kampen er virkelig spennende for alle som er i hallen. Men nok en gang er det Ajer som scorer og vi ligger under 5 – 3 med 6 minutter igjen å spille. Det er også tydelig at gårsdagens kamp pluss det høye presset vi har hatt i dag påvirker Dala gutta. Vi klarer ikke å jobbe slik som tidligere i kampen og Ajer får nå bedre tid til å bygge opp angrep og de kommer på flere kontringer. Da går det som ofte gjør, Ajer øker til 7 -3. Kampen er nå mer eller mindre avgjort men vi bruker våre siste krefter og presser Ajer såpass at vi får et overtall når det er igjen 1.26 av kampen. Vi spiller et bra overtall og Robin med assist av Håkon, scorer kveldens siste og reduserer dermed til 7 – 4.

Vi blir litt passive de 10 første minuttene av kampen, noe som gjør at Ajer scorer 3 mål før vi våkner. Etter det spiller vi veldig bra og gir Ajer kamp nesten helt til døra. Vi jobber sliter og skaper store sjanser og med litt mer marginer i dag, kunne vi klart uavgjort eller til og med (med max uttelling) vunnet. Vi ser også at vi har noe å jobbe med, synd vi bare har en trening før neste kamp som er allerede på søndag. Vi får trøste oss med at gutta spiller bedre og bedre for hver kamp, både som lag og hver enkelt spiller. Gledelig med overtallsmål det har vi ikke hatt før i sesongen. Vi gleder oss til de 3 siste kampene av sesongen.

Vi takker Ajer, dommer, sekretariat og nok en gang kretsens beste supportergjeng for kampen.